torsdag 4. april 2013

Mugrug, hva er det norske ordet?


Bizzy jeg? Alt er relativt!


Min KJÆRE GODE GAMLE DYREBARE og TROFASTE
Hobbymatic 807 fra 1984 (altså 29 år gammel)

lurte meg godt her om dagen!
Den hadde spist en apekatt og fått så vondt i magen, hehe -
for mens jeg sydde hørte jeg plutselig et lite "knakk" og overtråden
ble som en ball på undersiden av det jeg sydde på.

Dett var dett - kjære symaskin, tenkte jeg! Travel dame som jeg er,
hev jeg meg rundt på Tonje.no og bestilte meg ny maskin:


Elna 3210 Jeans.
Solid maskin ifølge mange "kritikere" på nettet, så valget
var egentlig enkelt.
Den har allerede sydd ganske mye,
alt jeg viser fram i dag og litt til!
Og psssst: litt nytt i Misemors Husflid!

MEN!
Jeg måtte jo selvsagt ta min gamle maskin nærmere
i skue og se på "problemet". Jeg rugget litt fram og tilbake
på overtrådstrammeren og vips - så var den i orden igjen!!!
Tenk det...

Så ble det pensjonist-tilværelse på hytta for den trofaste følgesvennen min!

Smiler stort!


Og ikke nok med det, husker dere at jeg vant ei Janome Mini Sew
i en konkurranse hos Hobbyklubben for en tid tilbake?
Nå har jeg vunnet en til! For en lykke!


Tror ikke det blir noe problem å sette opp "sykurs" for små
tøtter og pjokker etterhvert som de blir store nok!


Med den lille symaskinhistorien hilser jeg dere alle
ei riktig god helg og avslutter med å vise fram
litt vårnytt fra sofaen!

NB! Husk også at det fortsatt er mulig å melde seg
KONKURRANSEN om den nye boka Handmade -
oppfølgeren til suksessen Made by Me av
Motor Forlag!



12 kommentarer:

Bundingen sa...

Mugrug? Jeg trodde det var krusmatte.
Takk for hyggelig kommentar! Nydelige puter du har sydd! Jeg tenker ikke på vår en gang. Hver årstid har nok med sitt, og her er det fortsatt vinter.

god helg!

Klem fra Ingunn

Siri sa...

Gratulerer med ny flott maskin, og gammel fin maskin, og ny liten nett, en.. Alt du har sydd i lilla var lekkert. Nå fikk jeg lyst til å ta frem de lilla stoffene mine:-)

Ruths datter sa...

Noen som er heldige da. Mugrug er stilige ting. Jeg syr ikke,men kanskje skal jeg hekle en sånn.Flott blogg du har.
Klem

Kort og Søm sa...

For en vinnnerlykke du har hatt :O)
Og mye fint sydd!

Ha en finfin fredag,
klem Fredrikke

Katrine sa...

Hehe, 1 blir til 3 :) Har faktisk fått en gammel Elna av min gammeltante, men har ikke brukt den siden det ble tull med tråden sist jeg skulle sy! Hvordan trær man tråden i på denne? På min Elna er det ikke den vanlige måten (slik jeg lærte på skolen), så er nok jeg som har bommet :p Er undertråden jeg ikke får til tror jeg.. Har du noen tips?

Margit sa...

Næmen så kjekt å ha fleire maskiner så en slepp å dra de med seg(er jo ikkje heilt bra det heller)Vinnerlykke er stas :o)
Du er så flink og produktiv...litt tregt for min del..
Ha ei superduper fin helg ;o)

Snertne sneller og små nøster sa...

Sånn vinnerlykke da :-D Måtte le litt av at du var så snar til å bestille ny maskin - kjekt med maskin på hytta da ;-)

Ha det godt - klem Siv

Linda sa...

Her var det mye flott artige puter du har sydd til sofaen. Ja,nå har du maskiner for en stund:))
Ha en flott kreativ uke!

Rosehagen sa...

Hei Tone:)
Så heldig du har vært da;) Kjekt til de små barnebarna som skal bli gode syere;)
Greit å ha en symaskin på hytta da. Ønsker meg det(hihi) sveivemaskin for vi har jo ikke strøm(enda!!!)
Her er det en dag i vannrett stilling, balansenerven og jeg er ikke på lag!!!
Koselige, flotte puter du har sydd.
Vårlig;)
God mandag til deg;)

Klem fra Ann-Mari

skapa och inreda sa...

Tack för din trevliga kommentar inne hos mig som gjorde att jag hittade till dig:)
Du bjuder på massor av härlig kreativ inspiration, det gillar jag så jag kommer naturligtvis att följa dig och se vad som händer i ditt kreativa liv :)
Ha det gott.
Annika

rett og vrang sa...

:-) Jeg vant også en slik minisymaskin for noen år siden. Nå skal det bli bursdagsgave i mai til jentene som blir 9 og 6. Hadde glømt hele greia til sønnen skulle flytte og DA dukka den opp der! Flott gave til barnebarna! Ha en flott kveld! Synnøvehilsen

ingasteinajoh sa...

Mugrug=kopptue :)
Du kager utrolig fine ting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors