fredag 24. august 2012

O frodige høst!


Solbærgeleen i boks (eller heller på glass...)!


Så må jeg få skryte litt av orkideene mine...


Fem av sju orkideer blomstrer for øyeblikket!





En har knopper, og en har nettopp fått vindusplass,
så det kan ta litt tid før det kommer noe på den,
men det gjør det. Orkideene mine
kommer tilbake, gang etter gang og oppskriften
min er som følger:
rimelig mye vann (fyll opp halve potta om røttene står trangt)
ca 1 gang i mnd. Kanskje litt tettere på sommeren.

Jeg har litt dårlig samvittighet for at de ikke har
fått noe næring av meg, men det ser ikke ut
til at de mistrives av den grunn!
Og nei, jeg snakker ikke med dem! ;-)


Porselensblomsten min har vært i dvale i hele sommer,
men plutselig kom den som et skudd!

Jeg vet at høsten er til for å felle bladverk og visne blomster,
men hos meg ser det motsatt ut.. hehe...

Blomsterklem fra meg!

6 kommentarer:

mimmi-leone sa...

Så mange nydelige orkideer du har.
Jeg har selv tre stykker, men er nok ikke like flink med deg som bildene dine viser.

ønsker deg en nydelig helg!

Klem

Kort og Søm sa...

Nydelige blomster!
Og så deilig med solbærgele :O)

Fin fredag til deg,
klem

Bundingen sa...

For et koselig innlegg på denne dag! Dette trengte jeg virkelig, herlig solbærgele og nydelige orkideer!

Riktig god helg, og takk for koselig hilsen!


Klem fra Ingunn

BrittB sa...

Solbærgele har jeg faktisk aldri smakt, men det ser jo fristende ut det der! :-)
Så nydelige orkideer!! Mine orkideer har en meget kort levetid, men jeg klarer ikke å la være å kjøpe en av og til, de er jo så fine når de står i blomst! Kanskje jeg har bedre lykke med dem om jeg prøver ditt tips! :-)

Mayen sa...

Solbærgelè? Ka bruke du den til? Deler du ut oppskrift? Vi har så mye solbær, at æ ikkje vet ka æ skal gjøre med alt! Favoritten er rips og solbær syltetøy som alle spiser til fokost hele året, men alle idèer om anveldelse av vitaminbombene mottas med takk ;o) Klem

Bodil sa...

Nydelege orkidear, og kjempegod gele :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors