onsdag 15. februar 2012

Pusekatt blir kanin...


Litjtuppa ombestemte seg og ville være kanin...
... ikke no' problem, det nei.

Et gammelt diadem med to nisshoder i spiraler ble
demontert og hvitt tøy ble surra rundt
det grønne diademet. Hvitt tøy ble klippet til ører,
rosa tøy med vlieselin bak ble sydd på og ørene vrangsydd.
Deretter ble de festet på diademet ved å tre dem nedover
spiralene og sydd fast til diademet for hånd.
Enkelt og greit.
;-)


Nå er det ei stund siden Tantungen har fått
noe fra tanta si, så det var på tide.
Denne genseren er igjen et resultat av
Marte Helgetuns oppskrift som jeg har
skrevet om tidligere.


Med et par søte knapper med sommerfugler (ikke lett å se)
ble genseren rett så søt!

Tante håper Tantungen vil like den. Den er strikket
av et blandingsgarn jeg kjøpte på Rema for lenge siden,
45 % bomull og 55 % merino.

Det var godt å strikke av og ble en lett og luftig genser
som også varmer litt.

Det neste innlegget herfra vil nok bære preg av at
vi da har vært på tur til København.

Jeg vil takke for flotte reisetips i tidligere innlegg, noe som
gjør at jeg gleder meg enda mer enn før!

Stor reise-KLÆM fra MÆ!

12 kommentarer:

Marion sa...

Fin genser og ører:D

hjertemynthe sa...

Dette blir en supersøt kanin! :) Nusselig genser du har strikket også :)))

Tovepia sa...

Kos dæ masse i København!! klemmings;)

Berit sa...

så flotte kaninører. Nå ble hun nok fornøyd. fin genser også. Ha en flott aften

Lindas hobbyhjørne sa...

Så søte de er, hun blir fin med dem tenker jeg :)
Nydelig genser!
God tur til København, klem.

Rosehagen sa...

Hei;)
Begynte å lure på om det var genmanipulereing i nabolaget!;D
Utroig kjekt at mormora bare "vips" skifter fra Katt til kaninkostyme når snuppa ombestemmer seg;)
Heldig de som har deg som mormor Tone;)

Flott genser også. Det er moro å lage til de små!!

Klem fra Ann-M.

Snertne sneller og små nøster sa...

Ører i en fei :-D Lekker genser!

ha det godt - klem Siv

Mitt lille roterom sa...

Ingen sak å være liten når du er så flink, både til den ene og den andre :)
Ha en herlig tordag!

Klem fra Ann Elisabeth ;)

Rät&Avig sa...

Ha det så gott på din resa!
Vi hörs!
/Ann-Britt

tulipa sa...

Det var artige kaninører! Vet om en her som hadde likt de!!Håper du har en knallfin tur til Køben!
Takk for at du vil være med på giveawayen min! Lykke til
:)

Maria Isabel sa...

Kaninørene var helt utrolig søte!! OG tantebarnet blir nok veldig glad for en så fin genser, mye jobb lagt bak, det vet jeg :)

Må anbefale Peder Oxe neste gang du er i Kjøbenhavn, der servere de kjempegode småretter danish style :) Ligger i en sidegate til Strøget :)

Klem :O)

tantemaraj sa...

Utrolig hva noen søte knapper gjør med en ensfarget genser!! Heldige tantebarn:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors