mandag 7. november 2011

Små gryter har også sokker...


I dag har Litjtuppa vært hos mormor og fått et tilskudd
til vinterens varme ullsokker.

Ta bilde av sokkan mine, da, mormor!
 

De går nesten helt opp til knærne, det ønsket hun
seg, slik at de ikke kommer under kanten på støvlene!


Så har jeg også mottatt fjerde og siste gryteklut
i gryteklutbytteringen, disse er fra


tusen, hjertelig takk.
Farger så spreke som jeg ønsket meg,
tykke og gode!

Så hyggelig med så masse flotte tilbakemeldinger på de
tova vottene i forrige innlegg, tusen takk.

Nå har jeg også strikket flere par og er veldig
usikker på to av parene - vil dette garnet toves?

Jeg har iallefall lært en ting;
krøll sammen magebåndet til garnet og putt
det inni nøstet så lenge det er noe igjen.
Slik har en oversikt på hva som kan toves og ikke!

Så vil det nok ikke bli like mye blogging
en tid framover.
Årsaken er faktisk så hyggelig at jeg
er blitt litt mer opptatt på dagtid enn tidligere,
mer kan jeg ikke si om det foreløpig! ;-)

Men jeg vil ta turen innom dere så ofte jeg kan,
så selv om jeg ikke legger igjen like mange
spor som tidligere, så skal dere vite at jeg
titter innom for å få litt godt nytt.

Stor optimistklem fra ToneB.

15 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Så fine og gode sokker du har strikka til veslejenta!! Ha ei fortsatt fin veke:))

EllenSand sa...

Så fine sokker til vesla. Slike lange sokker har jeg fått svigermor til å strikke til gutta. De er så gode.
Ellen :)

Evas hobbyer sa...

Så fine sokker:) Deilig at de er lange:)

Marion sa...

Skikkelig fine sokker! :))

Bluggi buggi blogg sa...

Så fine små sokker du har strikket. Hun ble nok glad fo de tenker jeg :)
Klem, Trude :)

I en Sving sa...

Hjemmestrikkede sokker er ren idyll. Hvertfall for meg. Er det ikke også at ting som er laget med kjrælighet varmer mer??? ;)

Anonym sa...

Ikke noe er så deilig som håndstrikkede sokker - av mormor. :-)

hanne sa...

Skjønne sokker til barnebarnet! Flotte farger og så fint med striper! Tenker jeg må sparkes litt bak for å få ferdigstilt et par jeg har hatt liggende noen år...*flau*..
Ha en fin dag!
Klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Søte sokker, og koselig kommentar :-) Det er greit når de vet hva de vil ha :-D

Ha det godt - klem Siv

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hei, tusen takk for så koselig kommentar og velkommen som følger hos meg. :-)

bentetove sa...

Deilige sokker! ingenting er som nye hjemmestrikka sokker:)

Hedvig sa...

Små söta sockor för små söta fötter! :)

duBedåre sa...

Søte søte sokker på små tottelitter. (o:

Rosehagen sa...

Hei Tone;)
Ja, nå var det rett AM. Så kjempekoselig at du fant bloggen min;) Så utrolig kjekt å se alt du lager.
God helg til deg;)vi drar til fjells;)

Ann-M.

Anita Tørmoen sa...

Supre sokker, og så fine grytekluter du har fått.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors