mandag 5. september 2011

Jeg fant, jeg fant...


En liten tur på garasjeloftet ga dette resultatet.
Den var jo ganske skitten og flekkete, men nå
har jeg vasket den og satt tilbake ansiktet,
og nå mangler bare sløyfa som skal
holde ansiktet på plass.

Så må jeg bare si at oppussinga ikke går fort,
men det blir jammen stor forskjell.
Her har jeg malt drager og tak
ett strøk med hvitt bare.
Gleder meg til å fortsette,
regner med jeg trenger iallefall to strøk til.



Litjpjokken som skal komme til i januar må ikke
bli kald på beina,
derfor har mormor strikket lange strømper
som går helt over knærne.


Disse går jo så fort å lage så det blir nok et
par til eller to i andre farger også. 
(Må jo matche alle klær, vettu, hehe..)
Oppskriften er en variant av helt vanlige sokker
og den har jeg i hodet. Deler gjerne ved behov.


Så blir de også mitt bidrag hos Pinnekroken
i septembers utfordring;

Ha en fin mandag! <3

12 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

He, he, artig å sjå slike grytekluter igjen!! Så fine og gode babysokker du ha strikka, må nok lage babysokker eg og, har eit lite barnebarn på 4 mnd. Så bestemor må nok ta pinnane fatt:))

Marion sa...

Oioioioi, gode minner fra barndommen, Bestemor hadde sånn! :D
Tar tid med oppussing men det blir så bra til slutt da!
Ha en fortsatt flott dag!
Klem

Hedvig sa...

Söta sockor! Och grytlapp såklart... :)

barnigjendesign sa...

Sånne dukkegryte/pyntekluter husker jeg fra barndommen. Synes da at de var litt skumle.
Og du, å male tak er grusomt slitsomt, men fint blir det.
Klem

hanne sa...

Husker også jeg har sett slike grytekluter ett eller annnet sted før...artig gjensyn!
Det blir fint og hvitt hos deg nå!
Jeg strever fælt med vinduene som har stått umalt siden i sommer (malte også stua) - målet er å ferdigstille dem innen uka....vi får nå se på det...
Flotte sokker til barnebarnet!
Ha en fin uke!

carina sa...

Å så gøy å se en slik gryteklut igjen!:)Bringer frem minner fra barndommen, farmor hadde en slik en.Hadde helt glemt den artige lille tingen der helt til jeg fikk se den nå:)Søt den er!
Herlig blogg du har,legger meg til som følger,og ser snart innom igjen:)Ha en fin kveld
Klem carina

Unknown sa...

De strømpene blir nok gode og varme til vinteren... :O)

Bestemor hadde sånne grytekluter med ansikt i..., morsomt gjensyn!

ha en fin dag!

klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Slike grytekluter hadde vi på landstedet før vi pussa opp - vet sannelig ikke helt hvor det ble av dem :-) Det blir jo ei helt anna stue hos dere :-D

Ha det godt - klem Siv

Timotei sa...

Så koselig å se igjen slike grytekluter :-)

Artig å høre at du har brukt mitt "glidelåskurs" :-)

Ønsker deg lykke til videre med oppussinga. Det kommer til å bli kjempefint!

Anonym sa...

Det kommer til å bli kjempefint, det gjør så mye å få på litt hvit maling! Strømpene var kjempesøte og den utfordringen tror jeg jammen jeg skal prøve meg på jeg også! :)

Klem,
Sandra

Miriam sa...

Takk for at du deltar i utfordringne hos Pinnekroken!

De sokkene så kjempegode ut! :)

Trollkjerringa1 sa...

Grytekluten bringer frem gode minner fra Mormors kjøkken :D Flotte sokker , de skal nok varme godt til små føtter !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors