lørdag 30. juli 2011

Litt nytt til Litjtuppa


Mønsteret til denne jakken har jeg laget på
basis av et skjortemønster.
I tillegg måtte jeg lage en størrelse større
enn skjortemønsteret,
så da jeg fikk Litjtuppa til å prøve jakka
underveis, ble jeg svært så glad over å se at
den satt som støpt!

Jakka er sydd av laken (lilla) og et gammelt stoff
(hvitt med blomster) som jeg har fått av
min onkel og tante da de ryddet etter
hans mor i sommer.


I Halsen har jeg laget et stykke som er festet med en
knapp (S&S) på høyre side med knapphull på venstre.


Litjtuppa ble også veldig fornøyd og hun gleder seg
nå til hun kan hente jakken med LOMMER på.
Lommer er populært for tiden.

Siden Litjtuppa skal til syden om ikke så lenge, måtte
mormor selvsagt sy en kjole også...


Den har knyting på skuldrene og et lite bærestykke
og er laget av et tynt og deilig stoff fra samme kilde.


Tantungen har fått likens kjole også og skal til syden
i morgen. Håper på noen fine sydenbilder med
kjolen på, da skal jeg legge ut bilde! =)

Ha ei fantastisk helg!

8 kommentarer:

G-Anette sa...

Så fine klær du har sydd! Ser vanskelig ut med så mange flotte detaljer.. :)

Og det sjalet i forrige innlegg likte jeg, enkelt og fint :)

God helg

Klem

Bodil sa...

Nydeleg jakke og kjole du har sydd :) Heldige dei som får det :)

madebyjulia sa...

Nydelige klær:):)

rett og vrang sa...

Skikkelig flott jakke!Det er lenge siden jeg gjorde slike ting,gitt-blei ikke tid nok.Har et mønster til ei jakke fra en bok jeg kjøpte i fjor som jeg har lyst til å sy,men akkurat nå orker jeg ikke tenke kompliserte ting...Ha en fin kveld!

Trine sa...

Å så fine ting du har sydd.
Ser ut til å ha vært mye jobb med den jakka.
Gleder meg til vi får se fine sydenbilder.
Det er forresten nesten som syden her om dagene. Endelig...
Ha en finfin Lørdag.

Lindas hobbyhjørne sa...

Wow... så utrolig lekker jakke!
Nydelig kjole også.
Ha en forsatt fin kveld :)

Solveig sa...

Så fantastisk fin jakke! Den ser ut som den krever sin syerske - jeg er imponert! Fine sydenkjoler, også!

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Så fin jakke og ikke minst kjole,tenker det blir noen flotte syden bilder til deg:)Gøy!!

Ha en fin søndag!!¨

Klem fra Linda:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors