torsdag 17. februar 2011

Oppvaskkluter/dishclothes

Da mine strikkede kluter begynner å bli litt slitne,
fant jeg disse nøstene som bare lå der og ventet på å bli nye kluter.
Gleder meg til å sette i gang med dem!
As my knitted dishclothes are beginning to get old,
I found this yarn just waiting to be new ones. I'm looking forward to getting started!

Oppskrift
Legg opp 35 masker med dobbelt bomullsgarn på p.nr. 6.
Strikk riller eller et annet mønster du liker så langt som du vil kluten skal være. Bør være minst 20cm.
Fell av med løse masker og fest trådene.
Videre kan man pynte litt på kluten med en heklet kant.

Pattern
Cast on 35 stitches with double cotton yarn using knitting needles nr. 6.
Purl or knit another pattern about 20cm or more.
Cast off and fasten the thread ends.
You can crochet an edge to make it nice.

2 kommentarer:

Tovepia sa...

Hei på deg, så trivelig at du har lagt deg som følger hos meg;)
Slike hjemmelagede tuer er bare helt supre, dekorative og gode!!
ha ei fin helg, klem fra meg;)

Lisbeth, strikkemasker sa...

Denne oppskriften skal jeg prøve!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gjestekart

Locations of Site Visitors